Svenskt kärnfysikermöte 2024

Sal A

Fysicum

Sölvegatan 14, 223 62 Lund
Andrea Idini, Charlotta Nilsson (Lunds universitet) , Gillis Carlsson, Luis Sarmiento Pico (Lunds universitet)
Description

Svenskt kärnfysikermöte XLIII, onsdag 30 oktober - fredag 1 november (lunch-till-lunch)

Sektionen för kärnfysik inom Svenska Fysikersamfundets (SFS-KF) årsmöte äger i år rum vid Lunds universitet. Mötet kommer att innehålla presentationer av aktuell kärnfysikforskning som grupper vid svenska lärosäten är engagerade i. Presentationerna ges i form av översiktsföredrag av inbjudna föreläsare samt kortare bidrag. SFS-KF:s styrelse inbjuder kärnfysikgrupperna i Sverige att föreslå korta presentationer till mötet. Föredrag av doktorander och unga forskare kommer att prioriteras.
-----------------------------------------------------------------------

Swedish Nuclear Physicist's Meeting XLIII, Wednesday 30 October - Friday 1 November (lunch-to-lunch)

The annual meeting of the Swedish Nuclear Physics Society will take place at Lund University. Swedish research groups in nuclear physics are kindly invited to suggest short presentations at the meeting. Ph.D. students and young scientists will be given priority.

Organisers: Andrea Idini, Charlotta Nilsson, Luis Sarmiento Pico, Gillis Carlsson
Registration
Registration Form